Komunikat dla właścicieli budynków pełniących funkcję budowli ochronnych.
Komunikat dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów budowlanych pełniących funkcję budowli ochronnych
Szanowni Państwo,
w związku z art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej, został wprowadzony nowy obowiązek dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów budowlanych albo ich części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcje budowli ochronnej, w szczególności stanowiły schron albo ukrycie. Ww. osoby zobowiązane są zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy, tj. do dnia 31 marca 2025 r.
Zawiadomienie należy złożyć osobiście w Urzędzie Gminy w Strzegowie ul. Plac Wolności 32 lub drogą elektroniczną.
Zawiadomienie takie powinno składać się z następujących elementów:
- adres nieruchomości lub numer działki, na której terenie zlokalizowana jest budowla ochronna;
- tytuł prawny lub informacja o sprawowaniu zarządu nad obiektem;
- dane kontaktowe właściciela, użytkowników wieczystych lub zarządców.